shit va tiden går

  2012-03-20 / 22:56:28 / Allmänt /

Det är 4 dagarr sen jag skrev, fattar inte vad tiden tar vägen.

Fredag, åkte till lillebror, hoppas av i sumpan en snabbis för att lämna prasselleksak till en tjej som köpt den av mig. Säljer av lite grejer:) .
Kom till Peppe vid ett tiden. Vi tog en snabbrunda med Astro och sen fick plutten mat. Började inse att plutte var nog inte ok i magen. Hjälpte brorsan med lite städning och vikning av tvätt. Natten var så där, Tristan var lite orolig.

Lördag, snabbvisit till mamma och fikade, var tvungen att åka hem sen för Tristan gjorde av med alla blöjor utom en, han bajsa hela tiden och i söndags var han så röd i rumpan.
Söndag, skrapade i hop pengar så jag kunde köpa majsvälling, trodde då att det var fullkornsvällingen som var boven i dramat. På eftermiddagen kom mannen hem från sin tripp till sälen.

Måndag, mailar bvc pga Tristans mage, hon ringer upp mig och frågar om färg och form på bajs, jaha ett virus, det första jag tänkte på var jag lagt Tristan på för skötbord men Marie på bvc sa att det är nåt han stoppat i munnen, räkna tre dagar bakåt så vet man säkert vart viruset kommer i från och i måndags förra veckan så car vi och hälsade på pluttens förskola så det kan ha kommit därifrån. så han lever på kokt potatis o morötter med mycket smör i, det är såå mumsigt. Han hade så ont i rumpan så han skrek, jätteröd stackars liten:(

Idag tisdag är han inte lika röd och bajset börjar bli bättre men han bajsat ofta fortfarande, fortfarande lite gnällig till o från men ändå mycket piggare men i morgon blir det inget babysim :(

För min del så har humöret inte varit på topp idag, lättretlig och ja....skit helt enkelt. Lite sliten kanske. Männen tror ju bara att man inte gör något hemma eller som stora barnet så förra veckan när jag städat- Men du är ju hemma hela dagarna, suck varför tror andra att det är en jävla semester att vara hemma. Jag började inte njuta förns Tristan blev runt fyra fem månder, då lossna allt med amningen. Visst det är härligt att vara hemma men samtidigt påfrestande, man har ju hand om plutten 24 timmar om dygnet känns det som och han har ju också sina ups and downs. Men det är samtidigt en lycka att se vad han lär sig varje dag, han växer så fort nu, min lilla plutt, nu blir jag hemma två månder till, sen börjar jag jobba. Pengamässigt ska det bli toppen. Man förlora så jäkla massa pengar tyvärr, jag går back med tre fyra tusen och det är skit mycket pengar.
Vi tog en snabbvisit till arninge för att köpa blöjor, mjölk o ägg.

Nu är klockan snart elva så jag ska nanna  kudden, är så jäkla trött, plutten bestämde sig för att vakna halv sju i morse;)

Sov gott:)


See you♥♥


tåget kommer

Mm, vad gott med korv, bild från förra veckan:)

På väg till morbror Peppe :)

Hemma hos Peppe

Håller i nappflaskan själv :) , bra jobbat:)

En paus i morbrors knä:)
  

Astro♥

På tåget hem:)




Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist