två olika varelser

  2011-09-10 / 09:35:06 / Allmänt /

Man och kvinna, hm......jobbar och mammaledig.
Är det så att när man är mammaledig så "jobbar" man inte, eller? Det skulle bara vetas hur jobbigt det är att ta med sig det underbaraste man har överallt och då menar jag verkligen ÖVERALLT, man får inte ens torka sig i röven i ensamhet, hihi och mannen har mage att säga att han jobbar så han behöver sova längre på morgonen. Nu vet jag vad jag ska "skylla" på när han är pappaledig, hm....men jag jobbar så jag behöver sova lite extra. What the fuck!!!!!! Jag behöver lika mycket sömn jag, eller, har jag fel. Det räcker med en till två timmar en morgon nån gång i veckan, men har jag fått det....nej. Jag har börjat med att gå upp nästan varje morgon vid sju tiden för Tristan har sin gastid då och har svårt att komma till ro, så vi går upp och umgås vid frukostbordet, dom mornarna är jättemysiga, efter en stund blir han trött och somnar i sin vagn och jag har börjat lägga mig i soffan för att få lite sömn, jag måste göra så annars så orkar jag inte och är jag trött och inte mår bra pga det så påverkar det mjölken i tuttarna.
 
Jag tycker det är så synd att vi människor, män och kvinnor har så olika uppfattningar om saker och ting och ser även saker på så olika sätt men då menar jag inte alla, jag ska inte dra alla över en kant men är vi inte OFTAST väldigt olika i både syn och tankar eller?

Men samtidigt är jag otroligt stolt över vad mannen har åstakommit när det gäller vårat husbygge, han är så jävla duktig, han gnäller aldrig över att behöva åka dit för att "jobba". Han har ju fått tagit det största lasset själv med tanke på att jag blev gravid och inte mådde så bra och sen kom en mage i vägen så man knappt kunde börja sig ner. Tanken jag hade var att jag skulle "jobba" jättemycket under sommaren här när lilla livet ploppat ut men ack så fel jag hade. Dom första veckorna satt man klistrad i soffan med en lite bebis hängandes i tuttarna och sova regelbundet fanns inte på kartan, så, ja, det har inte blivit nåt "jobb" alls för min del i huset.

Nästa helg så kommer min kära mamma över för att vara barnvakt så jag kan måla färdigt verkstaden iallafall, jag har inte så mycket kvar, så först blir det verkstaden sen klyva ved tror jag och mamma kan få klippa buskar om Tristan sover. Det ska bli så skönt att göra något annat. Vi blir där hela helgen. Jag och Tristan åker nog dit redan på torsdagen för att elda i kaminen, dammsuga, torka golv och bära in ved, det är ganska så rått inne nu och det är så skitit på golven, har vi otur så har mössen flytta tillbaka in också:) , det ska även hängas ut täcken och sånt för allt är fuktigt......................................................................................
Tog en paus i inlägget, gick till bilen för att hämta bilstolen, har ändrat läget på bältet, ett hack upp, han har ju vuxit en del sen han satt i stolen sist och sen har jag satt på skav skydden på bältet. Måsta komma i håg att ta ett kort när han sitter i stolen fär att se skillnaden från den dagen vi kom hem från BB, han var sååå lite i stolen då.
Nu kom jag ifrån ämnet men det räcker för i dag att spy galla, hihi. Snart vaknar lilla livet och då är det mat som står högst på listan och sen ska vi dammsuga och jag ska gör mig i ordning inför Marias 40 årsdag ;) , det ska bli kul att träffas igen:)


See you♥♥

En liten kille som til slut somna gott i går kväll, det säjs att när bebisar ligger med armarna så här så är det ett tecken på att dom känner sig trygga:) 




Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist