19år och 39år

  2011-09-07 / 10:04:56 / Allmänt /

19 år, ojoj, då var man inte gammal, skulle i och för sig fylla 20 år men i alla fall :)
Jag tänkte jämnföra åldrarna lite med tanken på att jag fött barn vid 19 års ålder och vid 39 års ålder, herre gud, jag blir snart 40 år, undra om man kommer få en 40 års kris, nemen Monica, nu kom jag i från ämnet lite, hihi.

Jag börja med att tala om att skillnaden på åldrarna är ganska stor, 19 år= födde barn utan smärta, 39 år= födde barn med sån jävla smärta, aldrig kommer jag födda barn med smärta igen, hihi, been there, done that, som man brukar säga:)

Jag kan även säga att tankegången är så mycket annorlunda, titta på vädret till exempel, 19 år= varit inne hela dagen, 39 år= ska gå ut och promenera. Jag kan känna en sorts inre ro i min roll som mamma idag trots att jag har haft bökigt i början på min roll som småbarnförälder igen i 39 års ålder men som 19 åring visste jag ingenting men jag lärde mig under resans gång som jag även gjort nu även om det är småsaker som ex på vad jag ska tänka på att ta med sig i skötväskan:) , såna små saker men ändå nåt som man funderar på och lär sig av. Skulle jag skaffa en bebis till, då är jag fullärd med andra ord.............hihi skoja bara för hur många barn man än skaffar så blir man aldrig fullärd för ett barn är aldrig den andra lik:)

Sen jag fick min första son så har resan som förälder varit jobbig, tuff, svår, knäckande m.m samtidigt som den har varit rolig, äventyrisk, underbar, fantastisk, en resa för livet helt enkelt. Jag har lärt mig så otroligt mycket under denna resa för livet, en 19 årig resa som snart blir 20 årig, hihi. Det finns inget i hela världen som skulle få mig att välja bort denna resa som har gjort mig till den personen jag är idag, vilket jag hoppas på är mera positivt än negativt:)

Hur är det då att vara 39 år och börja om på denna resa? Jo, den här resan har ju bara börjat så jag kan än så länge inte berätta så mycket mer än att denna resa började med mycket smärta men av den smärtan kom en underbar lite ny "utmaning" :)
Jag har fått mycket positiv respons av folk som vet om att första barnet är idag 19 år, dom flesta tycker att det är riktigt häftig att jag börjat om från scratch.
I början av denna resa så kändes det som jag var på väg att ge upp, den började inte så bra men nu känns det som att den är på rätt väg och i dagens läge så är tankarna mera mogna än för 19 år sedan. Härligt med regn :):)




See you♥♥ 



Ida

kloka tankar från en klok tjej! kram

2011-09-07 @ 10:28:05
URL: http://pysselpussar.blogspot.com

Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist