vad ska jag göra?

  2011-10-23 / 10:13:34 / Allmänt /

Dessa kvällar, jag gillar verkligen inte kvällarna för jag vet vad en kväll innebär, vaggning och vyssning till armarna inte håller längre. Just nu mår jag inte så bra heller så jag orkar mindre, jag är förkyld och jag mår fysiskt dåligt. Antagligen så har Tristan en orolig period eller nåt för jag får hålla på så länge med nattandet och endå går jag och lägger honom senare än förrut för att det är ingen mening att lägga honom om det inte går, att lägga honom vid 20 tiden är bara lyx, det kommer säkert fungera när han blivit lite större. Jag har för mig att Niklas också var lite knepig vid läggdags, man kunde få stå väldigt länge och klappa honom på rumpan men han sov på mage och Tristan sover på rygg. Har funderat på att pröva att natta honom på magen och sen vända honom på rygg, kanske funkar eller inte...........jag vet inte. Ett tag så nattade jag honom i vagnen och lyfte över honom senare till hans säng och det gick eller så får han börja somna i våran säng igen....det finns väl inga fel i hur man få sitt barn att sova eller? Är så rädd att jag gör allting fel:( . Och när det gäller mannen så är det som det är just nu, han gör det som han måste göra och försöker umgås med sin son när han kan......jag får tyvärr ta den största biten själv just nu när det gäller lilla livet..........min lilla plutt. I går vid 23 tiden fick jag nog och la han i vagnen och gick ut.........jag och mannen började och tjafsa som vanligt och jag kände att jag orkar inte.
Han kan inte sätta sig in i att det kan vara jobbigt och ha en bebis hela dagen, och han tror att jag inte förstår hur hårt det är att bygga hus............men det förstår jag, jag kan se hur det tär på honom. Han tycker ju att jag gnäller jämt och det får man inte göra för då är det jobbigt och jag tycker att jag inte gör det utan att jag talar om att det är jobbigt att behöva stå och vyssa varje kväll men han försåt inte det. Han kan inte bara säger ok Monica jag förstår dig och vi får försöka lösa det nej nej utan man ska argumentera emot hela jävla tiden och jag börjar bli så less. Det är inte så kul heller att få höra nästa varje dag att jag bara gnäller när jag inte gör det så varför ska jag vara positiv då för. Det kommer ju deffenitivt inte blir fler barn från hans sida för att jag "gnäller". Han resonerar så, gnäller man över nånting så blir det inge mer, det är sant, så är det:/ . Han kanske aldrig har fått beklaga sig i sin familj när han var lite, jag vet inte, men jag tycker att man har all rätt att beklaga sig eller tala om att man tycker någonting är jobbigt men man kanske ska knipa käft för husfridens skull, nehe, skulle inte tror det. 
Men nu är det en ny dag och jag och Tristan ska umgås som vanligt och vi har jättekul på dagarna och så ska försöka hitta en ny lösning till nattningen i kväll, det ordnar sig alltid på ett eller annat sätt.Nu har jag spytt galla så det räcker:/

Nu blir det en dusch och sen kanske en prommis om jag orkar:)


See you♥♥
 




Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist