det bästa....

  2011-07-24 / 23:14:09 / Allmänt /

....som hänt är först att jag fick min son Niklas och det andra är min andra son Tristan, jag har velat haft ett syskon till Niklas sen han var 2 år, i 17 år har jag väntat och nu är syskonet här, en riktig sladdis, hihi. Trots min LYCKA och det menar jag så har jag det tufft. Jag kunde inte amma Niklas utan han fick ersättning så det här med amning är jättenytt för mig och jag lider av att inte kunna amma rätt för jag tror att Tristan blir både mättare och får mindre luft i magen av att ammas utan dessa hatande amningsnappar. Jag håller på att träna amning utan napparna på dagarna nu och det känns som om han mår så mycket bättre men nackdelen är att han suger fel och det är så frustrerande för mig och det gör tillslut ont, vet ej hur jag ska kunna "lära" honom något som jag inte själv kan:(

Idag så har jag haft en trevlig dag tillsammans med Emilia och Sandra, vi åt en lunch och sen fikade vi:)
I dag insåg jag att jag inte kan ha för bråttom när det gäller att ge honom mat utan jag måste ge honom färdigt innan jag kan åka eller gå någonstans, det märks att jag lär mig hela tiden:)
Vi vaknade vid elva tiden idag pga av  mycket ammande på morgonen så varken jag eller Tristan fick sova så mycket på morgonen. Vi skulle möta Emilia och Sandra klockan tolv i centrum, ojoj det blev bråttom så jag gav han en slurk bara strax innan tåget gick, not good för sen fick jag ju nästa sitta med honom vid bröstst hela tiden, några korta pauser fick jag. Jag valde just tolv tiden för att vi brukar gå upp melllan halv tio och tio på morgonen och vid den tiden är det oftas frukost eller amning och ska man mötas klockan elva som jag haft förrut så blir det tajt men till nästa gång så vet jag bättre:), kanske.
Jag har även fått haft han vid bröstet hemma också, jobbigt jobbigt men som kära Maria säger att det är en kort stund i livet så jag ska inte ge upp trots att jag skulle vilja värma ersättning och ge han flaska för att slippa allt det jobbiga men men........ nu är klockan elva på kvällen och han sover i sin vagn för tillfället, jag ska ta en snabbdusch innan han vaknar sen ska jag sova om allt går som det ska :)
God natt:)



See you♥♥



kära maria =)

visst är det så...en kort stund i livet men det får inte kännas jobbigt för dig för då blir det inte heller bra...du är inte en sämre mamma för att du skulle sluta amma och ge ersättning...kram på dig...

2011-07-25 @ 09:13:10
Monica

Jag vet Maria att jag inte blir en sämre mamma om jag skulle sluta amma men jag känner att det betyder så otroligt mycket för mig att ha den kontakten med Tristan, och jag kanske är lite ego, men jag vill inte dela den med mannen, jag vill ha den tiden själv med Tristan när det gäller den speciella kontakten, mycket för att jag inte fick den med Niklas. Det blir nog bättre snart:)

2011-07-25 @ 12:06:22

Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist