vad jobbigt

  2011-08-27 / 13:40:16 / Allmänt /

vad jobbigt det är när humöret sviktar, allt har varit så bra hela veckan, känt som om man är på rätt väg och sen så bara rasar allt. Tristan har en tuttdag idag och det påverkar mig jättemycket, så pass mycket att man gråter, jag får liksom panik när jag får sitta i soffan hela dagen. Han har somnat nu förtillfället. Jag får ju skavsår när han ska suga så mycket och så fel:(
Om han sover nu så blir en dusch och en promenad, hade tänkt åka till Rinkeby idag men nej jag känner inte för det. Natten har varit lite konstig bara för att jag, smart as ändrar på rutinerna bara för att mannen är bort, klantigt, så i kväll och i natt blir det som vanligt:)
Orkar inte skriva mera just nu.



See you♥♥



Maria Jog

Gumman.

Jag vill verkligen inte låta jobbig eller "jag vet bäst", men om du bara lärde dig att slappna av o faktiskt förstå att det är så här det är att ha småbarn. Ta det för vad det är o sluta få panik över att sitta ner, njut istället av er tid. Om ett tag är den här tiden över o då kommer du verkligen ha ångest över att du fick panik över den o inte njöt! Snart är han också¨en jobbig tonåring som sköter sig själv o då kommer du tänka tillbaka på hur han va som bäbis o sakna det.



Jag önskar att jag kunde skicka lite lugn till dig så du njöt mer än vad du tycks göra. Om du lider så mycket med panik hit o dit så ge ungen flaska! Varför utsätter du dig för det här? Tror du att du är bättre mamma om du ammar? Tror du att du är sämre om du inte ammar? Du måste tänka på att när du stressar upp dig så känner han det o blir stressad han med o det vill du nog inte att han ska behöva känna. Varför behöver du prata med bm om din amning? Känner du att det inte går eller att han har tuttdagar som du inte orkar med så ge honom 1 flaska lite då o då istället. Ger du honom det så blir han säkert lugnare o du likaså.



Urs jag hopppas verkligen att du tolkar allt jag skrivit rätt o inte tar illa upp för det vill ja verkligen inte! Ja vill bara försöka ge dig lite lugn o ngr råd sen väljer du självklart själv hur du vill göra o vilka råd du vill sålla bort:=).



Måste även fråga hur du gör när du har honom ute i bärsele. Har han ansiktet fritt ute så sväljer han massa luft som bidrar till magknip. Har han inte det så glöm den kommentaren;)haha...

Hur sover han, ja menar då hur ligger han? På mage eller rygg? Ja har alltid lagt mina barn på mage då det hjälper till att massera magen vid magknip eller kolik. Är ja ute på promenad så lägger ja henne på mage i vagnen o magen masseras extra mycket då. Adele sover 3-5tim på mage,men inte ens hälften så många timmar när ja lägger henne på rygg eller sidan. Ligger han redan på mage så glöm den kommentaren "rådet" med;)haha...



Nä som sagt, ja e absolut ingen expert utan vill bara dela med mig av min erfarenhet o hoppas att du tolkar o tar den på rätt sätt:=). Tycker du itne om den så radera skiten ja skrivit;)...

Hoppas du får en fortsatt lugn dag iaf o att du mår bra!!!! Tänker på¨dig hela tiden o undrar hur det går så därför följer ja din blogg nästan slaviskt:=))).



Kram



2011-08-27 @ 16:21:36

Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist