undra sa flundra

  2011-08-16 / 09:22:13 / Allmänt /

Hm....undrar lite över sovrutiner, lilla livet har ju så svårt att komma till ro mellan 19 och 21, har man tur så sover han 10 minuter, efter sista kvällmålet vid 21 så är han så jäkla trött så han har svårt att somna, är det vanligt, nån som vet.
Hans sovrutin förr var ju att man fick stå och dansa i köket och det är alldeles för jobbig rutin, han blir ju tyngre och tyngre, sen börja vi att lägga honom i vagnen och sen bära in honom i sin säng, funka bra men en kväll va han så otröstlig och bara skrek och då gick mannen och hämtade hans speldosa och han blev tyst, så då började jag med att sätta på speldosan i sängen och klappade honom i rumpan och det funkade skitbra men inte längre, vad fan ska man göra, jag ska fråga bvc idag. Man kanske få gå tillbaka till vagnen men helst av allt vill jag ju att han sover i sin säng, vi funderar också på om han är mörkrädd eller är han för liten, hm...många frågor och onga svar:(



See you♥♥



Ida

Svårt att ge några bra svar känns det som. Alla barn är ju så olika, och vi som föräldrar oxå. Jag hade nog låtit han somna i vagnen om det funkar och han känner sig trygg. Hur går det om han får somna i vagnen, går det att lägga över honom i sängen sen utan att han vaknar?

Annars kanske du skulle prova bärsjal, så kan du gå runt hemma å pyssla samtidigt som han kommer till ro? Jag har inte provat sjal själv men vet många som är väldigt nöjda.



Ett som är säkert iaf är ju att man aldrig kan skämma bort sina barn med för mycket närhet, det är nog mest det han vill ha. Är du säker på att han är ordentligt mätt? För du helammar fortfarande va? Strular det fortfarande?



många frågor :)



Du gör ett FANTASTISKT jobb iaf, Tristan kunde inte ha fått en bättre mamma, det kan du va säker på!

KRAM Ida

2011-08-16 @ 09:59:48
URL: http://pysselpussar.blogspot.com
monica

Tack så jättemycket Ida för ditt svar. Jag ska pröva med att amma honom en extra för att bvc sa att på kvällen så kan man producera mindre mjölk så få vi se om det blir bättre i kväll annars blir det vagnen igen och om man väntar ca 30 minuter efter han somnat där så går det att lyfta över honom i sängen. Jag ammar helt och det går bättre men fortfarande så kan han suga fel men hellre det än amningsnapp, den använder jag bara när jag måste vila bröstvårtorna. Jag använder bärsele och i den sover han en liten stund men i dag ska jag inte försöka söva honom utan han ska få bli aktiverad istället så kanske han kommer till ro lättare, man lär sig så länge man lever:)

TACK FÖR DINA FINA ORD:)

2011-08-16 @ 17:21:41

Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist