pumpat

  2011-08-21 / 19:17:00 / Allmänt /

I går kväll så prövade jag att pumpa ut bröstmjölk för att få ett litet hm om det är så att Tristan får i sig för lite mjölk men nja, jag är tveksam.

Nu när jag ammade så kändes det kanske som för lite mjölk så jag invigde nappflaskan med bröstmjölk från igår och han åt. Jag vill inte ta flaska för mycket för man läser överallt att det kan störa amningen när det gäller att ta bröstet men mina tuttar fick vila lite och det känns skönt, få se hur mycket jag kommer använda flaskan, kanske till kvällen för att fylla lilla livet med tillräckligt  med mjölk, det känns bättre att använda min egen mjölk än att börja med ersättning. Jag funderar på också om jag ska låta han lapa i sig mjölken istället för att ta flaskan, få se hur jag gör, detta kanske bara va en engångs grej för att bara testa:) . Jag ska nog fortsätta att pumpa på dagen när man är hemma så att det finns extra bröstmjölk i fall att, man vet aldrig. Få se vad som händer och fötter:)
Nu leker han i gymmet, sen blir det mat och sen sova. Få se hur kvällen blir:)


See you♥♥



Maria Jog

Skönt att du fick vila tuttarna lite:=).



Tänk på att det inte alltid e mängden som räknas utan hur mättande den e så han kanske inte blir lugnare för att han får flaskan ifall mjölken ändå inte e fet nog;).



Hoppas på att han håller sig lugn nu o ni båda får en god nattssömn:=).

Kram i massor!

2011-08-21 @ 21:47:43
Monica

Jag tor att han får i sig den feta mjölken annars skulle han nog vara mera kinkig och bajset skulle vara grönt och i dag var det gult, läste det på amningshjälpen.se och på babyhjälpen.se, jättebra sidor:), just nu så sover han men han har varit grinig, jag tror han blir övertrött och så känner han av min oro fast jag tror att jag inte har någon, det är så jäkla mycket som spelar in i denna amning, visste inte att den kunde vara så här jobbig men allt har ju en baksida.

Kram i massor till er alla. sov gott:)

2011-08-21 @ 21:56:36

Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist