Onsdag :)

  2011-08-17 / 10:48:17 / Allmänt /

I går var jag och Tristan på bvc och på jobbet. Han väger lite över 4600 gram och 56,5 lång, han har gått upp 200 gram på 5 dagar, bra jobbat:)
Vi tog en sväng förbi jobbet och umgicks med kollegorna där, dom fick bebissnusa lite, ska dit i morgon för då har dom planeringsdag och alla är där även chifen:) . Det är så skönt att träffa folk, det börjar bli lite tråkigt här hemma att bara vara.
 På kvällen var det lite lättare att lägga Tristan, han fick amma lite längre och jag prövade att lägga honom först i sängen men det gick inte så bra så jag vaggade honom i famnen till radion i köket och då somnade han väldigt fort och sov till 03 tror jag, han har nästan sovit 5 timmar 2 nätter på rad, det är toppen:) men efter matningen där så är det svårt att få han att somna om. Jag får runt 4 timmars sömn och jag är så jäkla trött när han vaknar att jag knappt orkar amma, tyvärr så orkar jag inte sitta upp just nu och amma utan ligger ner, nackdelen är att jag har så ont i ryggen av hur man ligger då. Funderar på att kanske ge han flaska det målet på natten med antigen ersättning eller om jag kan pumpa ut tillräckligt med mjölk under dagen, jag tor ju tyvärr att jag inte får ut så mycket mjölk, kanske måste testa:) , det tar väldigt emot att ge honom flaska, vet inte varför jag känner så:( , jag vet att jag är inte en sämre mamma för det:)

I morse så gick vi upp vi åtta, då vaknade han, han har haft en orolig morgon med mycket vaggning i vagnen:/
Jag åt frukosten i vardagsrummet framför tv och Tristan babygymma och mannen låg och sov, han är inte riktigt kry. Efter frukost på med datan. Tristan tröttna sen på gymmet och fick sitta i knät framför datan, lite spännande är det för honom.
Jag kollade upp vad hans namn betyder och det var ju inte så jättepositivt, synd för det är ett sånt fint namn.
Det är 6 stycken i Vallentuna som heter Tristan, det borde bli sju med min. Jag har även hittat ett nytt namn, synd att jag inte hittade det före Tristan, namnet är Mimer, tillhör den nordiska mytologin och är en jätte som skyddade vishetens källa, han kallades även för hoddmimer, hodd betyder skatt. Kanske ska det som andra namn eller, hihi :), hm..man vet aldrig:)

Undra vad man ska hitta på idag, typ inget, man har inga pengar att spendera heller så det blir en promenad, boring:/

Nästa vecka kommer pengar, jippi:):)



See you♥♥

Åkturerna i bilen blir bättre och bättre:):) , från ifredags när vi var på väg till krägga:)

I krägga och han är inte på sitt bästa humör, han var så söt i sin mössa och munkjacka, var bara tvungen att ta ett kort:)

ute på promenad i bärsele:)




Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist