Maria Jog

  2011-08-27 / 22:03:04 / Allmänt /

Jag tar din kommentar bara positivt, jag är oftast öppen för olika förslag. Jag vet mycket väl att jag kan ta flaska men vill helst inte det för att det kan förstöra amningen men jag ska köpa en speciall flaska som finns på apoteket, den är lite dyrare men det säga att det inte stör amningen:) , jag har prövat med flaska och han tar den jättefint, en nukflaska som jag fått av mamma, den ska tydligen också vara väldigt bra mot att inte få in för mycket luft och nappen ser annorlunda ut. Jag funderar på att byta ut en amning mot ersättning och det är amningen efter hans nattmål, för då vill han gärna ligga vid bröstet och både snutta, äta och sova, vilket är jättemysigt när han är på sitt bästa humör men på morgonen är han väldigt gasig, han bajsar ju inte så ofta och det är väldigt vanlig bland bebisar. Jag vet också att börjar jag med ersättning så har han lättare för att bli förstoppad så hur man än gör så har man arslet bak, hihi.
Jag ska vara ärlig och säga att jag trodde amning skulle vara nåt underbart och det kanske det är vissa. För det mesta så suger han fel och till slut så svider vårtorna och då måste jag köra amningsnapp och då funkar det, nackdelen är att han får i sig mera luft via amningsnappen och utan den så har jag fått för mig att han får i sig större mängd mjölk, det hörs om inte annat. Det är så jäkla enkelt att bara ta fram tutten när han är hungrig och speciellt på natten, då vill verkligen inte hålla på med varesig amningsnapp eller ersättning. Niklas fick ersättning och det var lite jobbigt till och från, speciellt om man skulle i väg och han blev hungrig på vägen:( men men, jag ger inte upp än iallafall.
I dag var ett bakslag bara och jag kan inte njuta när jag blir sittandes, då får jag tyvärr riktig panik och tårarna kommer, kanske mycket för att man blir utmattad, för lite sömn och vätska. I morse och idag hade jag inte fått någon vila heller förns på eftermiddag, då sov han två timmar tror jag så då fick jag andrum och tuttarna fick vila och det fick rinna till mera mjölk:) 
Nu är det kväller och den har varit bra, han somna vid 21.30. Jag har börjat lägga honom vid 20 tiden vaje kväll men det tar nästan 1 1/2 timme för han att somna men för mig är det en rutin som jag mår bra av och tycker är mysig, vi ligger i min säng och han äter från båda brösten och sen snuttar han och somnar, helt ok för mig och en dag så kommer han somna fortare men jag tycker det är bra att ha 20 tiden redan från början, jag själv får en powernap :)
Nej nu räcker det för idag, tack så mycket Maria;) och krama din lilla prinsessa:)



See you♥♥ 



Maria Jog

Ja du har rätt oavsett hur man gör så är arslet bak,haha:=)))...



Här hemma har vi inga som helst rutiner ännu,men eftersom de stora barnen lägger sig vid 20tiden så blird et på ngt konstigt vis att Adele med gör det eller så ligger hon o ammas till o från till 22 o då slocknar hon garanterat, absolut inte senare:=).



Ja ammar nästan bara med ammningsnappen kan ja säga o de e för att hon tar den lättare än min sketna lilla bröstvårta;). Nackdelen e juh att hon får i sig massa luft o då får lite magknip som ofta uppstår just vid 20tiden.



Ja ge den dyrare flaskan en chans så håller jag tummen för att den fungerar o att han inte3 får mer gaser än vad han redan har:=)...



Hoppas han inte tuttar lika mycket idag o du får lite lugn:=).



Kram

2011-08-28 @ 08:47:37

Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist