så var det lördag

  2010-10-09 / 10:52:02 / Allmänt /

Har nyss ätit färdigt frukosten, fil med all bran och 2 ägg, nu väntar kaffet.....

Nu sitter jag med kaffet vid köksordet och har min käraste ägodel framför mig....inte så svårt att gissa vad det kan vara, hihi

En sak som har funnits i mina tankar under en längre tid är skolan, ja, skolan. Min son är ju 18 år nu och jag får inte vara delaktig i skolan längre. Både på gott och ont tycker jag. När det gäller min son som har haft det struligt och som inte har klarat grundskola och även högstadiet så bra så tycker jag att jag borde få lite info om hur det går för honom. Har försökt att få kontakt med skolan vid 2 tillfällen, men ingen har ringt tillbaka, det var likadant förra terminen. Jag kan känna att så länge min son bor under samma tak som mig så tycker jag att det fortfarande är mitt ansvar att han kommer till skolan, jag kanske är den enda föräldern som känner så.
Känner även att om han inte går till skolan så kan ju skolan få hjälp av att föräldrarna kan prata med sina tonåringar.
Enligt lag så är dom myndiga när dom är 18 år, dom får rösta, gå på krogen men dom måste vara 20 år för att gå på systemet, hm......gillar det inte riktigt, förstår ej tanken bakom detta.
Jag kan väl känna att min son inte är mogen att ta skolan själv och jag tror det är flera 18 åringar som inte är mogna för det och känner fortfarande att det är mitt ansvar att han sköter skolan. Sen kan ju han skit i vad jag säger men jag är fortfarande förälder, hans mamma.

Jag har ju själv varit 18 år, för lääääängsedan men jag var lika dan, jag är 18, låt mig vara, typ men jag var ju inte mogen alls. Hade jag inte blivit gravid vid 19 års ålder som vem vet hur mitt liv hade sett ut i dag.
I och med att jag blev mamma väldigt tidigt så mognade jag väldigt fort, det var otroligt tuffa år men jag ångrar ingenting och hade jag inte haft en tonåring nu så hade jag nog inte haft dessa tankar just om skolan.

See you♥♥





Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist