DÅTID

  2010-01-07 / 18:34:49 / Allmänt /
Jag kan ju tala om att rättegången gick bra, jag kommer inte ihåg hur länge jag fick vänta på svaret men jag vann,jag vann att N skulle bli skriven hos mig igen och att han skulle få träffa sin pappa varannan helg. Ns pappa var så säker att jag inte skulle ha en chans men jag hade ett tryggt hem att ge N och att utbyggnaden hos hans pappa skulle ta ca 2 år och det tyckte familjerätten var alldeles för lång tid för N att bo i.
Det var meningen att N skulle gå klar skolan terminen ut,detta var under påsklovet,ju mera jag fundera på det så bestämde jag mig för att han skulle få flytta över till mig på en gång eftersom jag visste hur Ns pappa skulle betee sig under det tiden,han kan lika väl försöka att manipulera N under den tiden.
Det felet jag gjorde va att tiden inte fanns sen för N att säga hejdå till sina klasskompisar men det får jag leva med,jag har gjort många misstag i mitt liv,men förhoppningsvis så har jag lärt mig nåt av det.
N började i sin nya skola direkt efter påsklovet,stackars barn han har gått i många skolor:( inget man är speciellt stolt över helller. Han anpassade sig väldigt bra och fick nya kompisar. Jag började plugga på konvux och sa upp mig från mitt jobb för jag orkade inte pendla längre. N har haft det så jobbigt i skolan,han hade koncentrationssvårigheter och utbrott, inte så konstigt med tanke på vad han har varit med om. Då gick han sista treminen i andra klass. Jag fick gå på möten väldigt ofta i skolan för att N inte fixa skolan,han fick göra visctest och det visade ett ? på uppmärksamhetsstörning.
Resurscenter ville gå vidare med utredningen och skicka oss till bup för N behövde psykologisk hjälp, när jag försökte förklara detta för Ns pappa så blev han helt hysterisk som han brukar bli och tyckte att det var jag som behövde hjälp för det var inge "fel" på N,trist men i och med att han sa nej så blev det ingen utredning,har man gemensamvårdnad och den ena säger nej så är det kört,skit lagar. Nu räcker det för i dag.Tack för mig<3<3<3


                                            
Niklas ville färga håret rött men det blev orange istället;)
 



Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist