....

  2010-02-26 / 18:31:13 / Allmänt /
Orkar inte skriva någon rubrik....
I dag är det ju fredag och jag har lyckats bjuda in granne på mat och vin senare,det är så tyst och tråkigt med bara mig och Tobbe,skulle behövas lite "ljuvlig" barnskrik..det är skönt med sonen ur huset pga hans spelande musik men samtidigt så blir det så tyst,han är stor nu och jag känner att han är på väg bort,snyft. Niklas ska ha  chillkrök i kväll,väldigt roligt uttryck, betyder en lung kväll med lite bira... han är väl för go♥!
Det känns som om han mår väldigt bra just nu,han är på bra humör och skojar mycket med sin "gamla" mamma,gu va jag älskar min son..
Hoppas han får en bra helg.


Idag kom sjukpenningen! Hur ska man klara sig på detta,det blir att lägga undan lite räkningar tror jag,ska vänta till lånet är draget så får jag se hur mycket pengar det blir kvar. Hur klarar sig folk på att gå sjukskrivna och arbetslösa?? Jag ska ringa AFA på måndag,där kanske det ligger lite pengar. Hoppas allt går bra att börja jobba heltid sen från första april.. Ska jobba på måndag,det går nog bra,det är inte så många timmar, 8-12.

Har fått läkartid i början på mars för att kolla upp magen,hoppas att det inte är det jag tror att det är,hoppas att det är värktabletterna. Har tyvärr känt av illamåendet innan operationen o tabletterna. Stress? Jag har så mycket tankar och funderingar just nu,det är så jobbigt. Nån jag tänker mycket på är min pappa,hm....det är ett riktigt jobbigt ämne. 
Det är 4 år snart sen pappa dog, 62 år gammal. Det hade sina skäl till varför han dog. Tyvärr var inte jag så sams med min pappa när han dog av olika anledningar, en anledning- alkoholen. Pappa dog av åderförkalkning i hjärtat, hjärtat kalka igen. Han hittades på golvet i köket,ensam,död, så fruktansvärt! Nu kommer tyvärr tårarna.............Jag hade önskat att jag och han hade löst vårat på nåt sätt men pappa ville nog inte ändra på sig,det var så ofta synd om honom. Hans sista säkert 4, 5 år var så fruktansvärt jobba för min pappa, han blev sjuk av ett sår på smalbenet som bara växte och blev större, Ett tag såg han ut som skinn och ben och kunde knappt gå...... jag undrar ibland om jag varit för hård mot min pappa , samtidigt som jag känner att han var den vuxna....
Min pappa var ofta en väldigt snäll person,ville väl men med sprit och öl så kunde det i bland spåra ur. Han har skämt ut oss många gånger,både på landet o hemma. 
Denna alkohol kan förändra jordens snällaste människa till ett monster. 
Nu blev ju inte pappa ett monster men det han blev var tillräckligt för att det skulle sätta sina spår.
Pappa var så rädd för att bli ensam,samtidigt som han stängde ute folk......
Jag skriver detta nu för att på väg till danderyd på tåget så kom tankarna på honom. Jag tänker så väldigt ofta på honom. Undra hur vi skulle haft idag om han levt, det kommer jag aldrig få veta.......
Hoppas jag slipper dö ensam......

Han blev spridd på ålandshav den 4 mars 2007. Vila i ro pappa.. du kommer alltid finnas i mina tankar....
Jag saknar dig SÅ MYCKET!!!!
See you♥♥!  



Din kommentar/åsikt/fråga:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Din hemsida:

Kommentar:

WEBBDESIGN AV: Nicole Lagerkvist